30 oktober 2006

Breven gör mig besviken

Kommer ni ihåg A? Denne vackre man som fick mina kinder att hetta, mitt hjärta att banka fortare, mina ben att bli till gelé och min kuk att... hmm... ja, ni vet.

Han har börjat skicka mejl till mig. Mejl som jag inte gillar, som jag... ähum... jag ska kanske ta det från början.

Jag hade kommit över A. Jag menar det. Verkligen. Vi har setts en gång i veckan på klasserna och det har inte känts något speciellt den senaste tiden. Snarare tvärtom: jag har i stället börjat fundera på vad jag egentligen såg hos honom. Jag menar: framför allt har han ju aldrig visat något som helst intresse för mig. Inte som person i alla fall. Bara som kund. Dessutom känns han ofta hård och kall. Och det är ingen typ av person jag vill ha i mitt liv. Så jag var glad, jag hade kommit över honom. Även om jag fortfarande kan bli jäkligt blyg inför honom...

Men så kom han för några veckor sedan och frågade om jag vill vara med i en mejlgrupp som han har. Han brukar skicka mejl till särskilt utvalda kunder för att rapportera om hur hans schema ser ut: om han inte kommer till något av sina ordinareie pass, eller om han vikar för någon annan. Så, typ. Visst, tyckte jag, och gav honom min e-postadress.

Första brevet kom efter någon vecka. Och vilken besvikelse. Jag hade nog förväntat mig mer än så. Det stod bara typ att nästa vecka kör jag som vanligt. Och inget mer. Jag hade förväntat mig ett något längre och kanske mer personligt brev (till oss alla, alltså inte bara till mig).

I går fick jag ett andra brev. Där skrev han att han ska vika på ett annat pass. Och frågade om vi (jag) kommer. För det första hade han stavat fel på vika (han hade skrivit med c). Och sånt kan störa mig oerhört. För det andra vet jag nu inte om jag ska svara honom eller inte. Min första tanke var att jag skulle skriva något kvickt och intelligent till honom som svar. Men jag kom inte på något, så då skippade jag det. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.

Jag vet att alla inte kan vara lika vältaliga som jag. Men något mer tycker jag att jag hade kunnat förvänta mig än bara några få fattiga ord, till råga på allt felstavade eller märkligt valda.

Och nu börjar jag också fundera på om jag verkligen har kommit över honom som jag trott. Eller om jag bara tror att jag känner något. Jag vet att jag kan bli som besatt många gånger, och kanske är det bara det det handlar om? Nåja, jag får väl se hur jag känner nästa gång jag träffar honom.

Men frågan kvarstår: ska jag svara honom. Jag vet: nej. Men ändå... Kanske...

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Here we go again... ;-)

Slösar du inte energi på honom nu igen? Som jag fattar det är det mer ett nyhetsbrev än personligt brev, ett nyhetsbrev som skickas ut för att bygga det personliga varumärket.

Kräver inte alls nåt svar tycker jag, om det inte finns nåt speciellt att kommentera eller svara på.

Låt inte ett nyhetsbrev bli energitjuv.

mån okt. 30, 12:53:00 em  
Blogger annen sa...

Håller med ovanstående, fast jag är inte alls insatt i din relation till denne A.

mån okt. 30, 01:27:00 em  
Blogger Andreas sa...

Det är så osexigt med personer som inte behärskar det svenska språket. Svara honom inte! :)

mån okt. 30, 02:14:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Håller helt med alla ovan. Svara inte honom. Han låter inte som någon som du kan hålla i när det blåser kallt ute; håll dig borta. Det är mitt råd (trots att jag inte är insatt).

mån okt. 30, 03:40:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Maila inte. Skippa honom. Korta felstavade mail och meddelanden går bort - lite får man anstränga sig.

mån okt. 30, 08:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag är ju inte insatt i allt men det kan ju vara hans sätt att försöka skapa kontakt. En del försöker ju det på de mest tragiska sätt, men trots allt försöker dom i alla fall.

En sak, om jag går efter mig själv i alla fall är, att hade du kommit över honom hade det heller inte spelar någon roll om du svarar honom eller inte. Fast jag är väldigt skum så lyssna inte på mig
:)

mån okt. 30, 08:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida