29 oktober 2006

Världens starkaste björn. Och äldsta?

Bamse fyller 40 år, meddelar Expressen. Jag älskade Bamse när jag var liten, både som serietidning och filmerna som sändes på teve. Visst var det Olof Thunberg som läste? Det var både spännande och roligt. Och jag tyckte Skalman var så cool, även om jag ibland skrek åt honom när han la sig att sova bara för att Mat- och sovklockan sa så MITT I ETT ÄVENTYR. Men oj, oj, oj så cool. Samtidigt. Men Bamse var ju den store idolen. Oj, om man haft hans Dunderhonung, jag hade nog nästan kunnat dö för den...

Fast Lille Skutt gillade jag aldrig. En riktig fjolla. Oops... ;-)

Jag prenumererade för övrigt på fyra olika serietidningar i olika omgångar när jag var liten. Förutom Bamse var det även Kalle Anka, Fantomen och Seriemagasinet. Jag var nog mest Fantomenfan.

Men tillbaka till Bamse: Grattis, Grattis, Grattis!

6 kommentarer:

Blogger annen sa...

Grattis Bamse!
Jag prenumererade också på Bamse när jag var liten. Åh det var en sån bra serie. De hade ju typ med födelsedagsbarn på första sidan (inuti tidningen, inte omslaget) och där stod jag med en gång minns jag :) Åh, då var jag glad, fick ett förtryckt födelsedagskort från Bamse och så hade författaren skrivit under också :) Åh, dessa barndomsminnen.
Jag gillade Burre rätt mycket minns jag.

Är det förresten okej om jag länkar till din blogg? Tycker den är läsvärd :)

mån okt. 30, 11:11:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Det är helt okej.

=)

mån okt. 30, 11:29:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Tror du att jag höll på att dö eller dö när Olof spelade en gammal gubbe i den där seien Solbacken avd. E.
Lixom, Bamse kissar på sig!!!

mån okt. 30, 09:52:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Tennis. Du är ju bara för underbar... =)

mån okt. 30, 11:17:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Lustigt du skriver de där om Skutt och fjolla.
Jag har som vuxen alltid funderat på om inte Bamse och Lille skutt egentligen hade ett hemligt homosexuellt förhållande. Brumma, humma och bimma och allt va de hette var bara täckmantel. Bamses stora problem var hans farmor. Hon var svårt religiös och spanade hela tiden på Bamse uppe på berget så att han inte skulle springa in till lille skutt när solen gick ner på kvällarna.
Krösus sork var den ende utanför Bamses by som visste om Bamses hemliget och därför var han så elak hela tiden. Där kommer också Stora vargen in som ju var elak i början men kom under tiden på att hans ilska berodde på en dold förtryckt homosexualitet som Bamse och Lille skutt hjälpte honom med. När han insåg att han var bög blev han lugn och snäll.
Skalman....

Oj oj oj

Hörs ju på namnet ju!

------------------

Älskade också Bamse när jag var liten. Han var en rar liten björn

tis okt. 31, 05:56:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Men allvarligt, Wallentine?!

tis okt. 31, 10:14:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida