03 oktober 2006

Utmanad igen

Jag har blivit utmanad. Jag hade hoppats få slippa, men okej då. Här går jag:

Var hittade du denna utmaning?
Hittade? Hmpf. Pojkfröken tricked me.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Jag lyssnar på det mesta. Det enda jag egentligen inte gillar är jazz, hårdrock och country. Annars är det det mesta. Men jag är riktigt svag för listmusik. Det lyssnar jag gärna på. Och 80-talsmusik. Och 90-talsmusik. Och gärna eurodisco. Och schlager, till viss del åtminstone. Så. Typ.

Vad heter favoritartisten/artisterna?
ABBA, Madonna, The Ark, Kent och Magnus Uggla.

Låt som gör dig glad:
Positiva låtar, typ I Drove All Night med Celine Dion, Change med Lisa Stansfield och Mister Mister med Wonderland.

Bästa låten:
Jäkligt svårt. Det finns så otroligt många. Men ska jag nämna några så blir det Rythm is a Dancer med Snap, This Is the Way med E-Type, Gangsta's Paradise med Coolio, Tainted Love med Soft Cell, Self Control med Laura Branigan och Dom andra med Kent. Men många, många fler.

Sämsta låten:
Oj, oj, oj. Var ska jag börja? Det finns så otroligt mycket riktigt dålig musik. Allt som kallas sommarhittar, typ Ketchup Song, Macarena och det mesta med Markoolio.

Bästa partyhiten:
Det mesta av Madonna. Mycket med Take That. En hel del schlager...

I min mp3 (iPod):
Just nu blandat. Jag får ta de 10 första:

1. ABBA - Slipping Through My Fingers
2. Kylie Minogue - Hand On Your Heart
3. The Ark - Hey Kwanongoma!
4. Bodies Without Organs - Sunshine In the Rain
5. Depeche Mode - Barrel Of A Gun
6. Robbie Williams - Sexed Up
7. Shebang - Romeo
8. Pet Shop Boys - Liberation
9. Dana International - Diva
10. George Michael - Fastlove

Jag utmanar:
Wohoo!, Andreas, Herr Planström, Anna och Oswald (fast jag tror inte han nappar).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida