02 oktober 2006

Förenkla för porrsurfning

Jag ska gå och prova ut terminalglasögon i dag. Bildskärmsglasögon heter det tydligen också. Jag tycker att jag sitter närmare och närmare skärmen, både på jobbet och hemma. Snart kommer jag säkert att sitta I skärmen om jag inte skärper mig. Dessutom har jag haft väldigt torra och lite rödsprängda ögon på sista tiden. Kanske ett samband?!

Så nu ska jag gå och kolla vad optikern tycker. Men jag vet hur det blir: snålheten bedrar visheten. Eftersom arbetsgivaren bara betalar billigast möjligt, blir det bara billiga bågar och glas utan något som helst tillval som gäller. Reflexfria glas klarar jag mig nog i och för sig utan. Men bågarna brukar tydligen vara riktigt jävla skitfula...

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag får röda ögon oavsett hur långt ifrån skärmen jag sitter. Man steks ju.

tis okt. 03, 12:26:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida