01 oktober 2006

G.A.L.E.N.

Jag har varit på bio i dag. Denna strålande vackra höstdag beslutade jag mig för att tillbringa 2 timmar och 7 minuter i biomörkret. Och det ångrar jag verkligen inte.

Jag såg C.R.A.Z.Y., en kanadensisk film som handlar om Zach som föds som nummer fyra av fem söner på juldagen 1960, om hans uppväxt, om hans relationer till fadern och sina bröder. Men även till sin mor, även om det känns som att hon inte är någon viktig person i berättelsen. Den handlar också om Zacks tankar kring sin sexualitet - och andras tankar kring hans sexualitet. Och om pappans tankar om barnuppfostran, som i hans fall känns väldigt 50-tal...

Men filmen är fantastisk. Jättebra. Vacker och sexig. Rolig och sorglig. Fast alldeles för lång.

Och filmens huvudperson är bara sååå läcker.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ÄNTLIGEN! Jag har inte kommit in på din blogg på hur många dagar som helst! Har haft mkt svår abstinens! :O

sön okt. 01, 08:38:00 em  
Blogger Aronson sa...

*garv*

Välkommen tillbaka!

*ler förtjust*

sön okt. 01, 08:52:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida