30 september 2006

Roliga kvinnor

I kväll har Folktoppen på SVT listat Sveriges roligaste kvinna. Ett riktigt kamakazeuppdrag, jag menar, smaken är ju väldigt olika. Men framför allt: hur mäter man: samtliga på listan är otroligt roliga (fast jag kan egentligen inte uttala mig om Christine Meltzer eftersom jag aldrig sett henne).

Så här ser listan ut:

1. Babben Larsson
2. Suzanne Reuter
3. Sissela Kyle
4. Maria Lundqvist
5. Ulla Skoog
6. Annika Lantz
7. Annika Andersson
8. Eva Rydberg
9. Birgitta Andersson
10. Christine Meltzer

Ni ser: ett omöjligt uppdrag. Och Birgitta Andersson och Eva Rydberg har ju en klar nackdel av att det inte är så många unga som känner till dem. Dessutom glömmer man ju lätt att de var roliga för typ 20-30 år sen...

Annars måste jag säga att topp 6 är precis de kvinnor jag skulle valt. Om än inte i den ordningen. Å andra sidan: jag vet inte vilken ordning jag skulle ta dem i. För de är vansinnigt roliga allihop. Riktigt jävligt roliga.

6 kommentarer:

Blogger annen sa...

Annika Lantz går helt och hållet bort från min topp 10! Hon ska vara på botten 10 isåfall! Tycker hon är fruktansvärd! Men som du säger, smaken är olika! :)
/Anna

lör sep. 30, 11:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Åhh, hur kan du? Annika som är så frrruktansvärt rolig!

=D

lör sep. 30, 11:46:00 em  
Blogger annen sa...

Kan du citera något roligt som hon har sagt? ;)

sön okt. 01, 12:32:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Maria Lundqvist är mitt största frågetecken...och Ulla Skoogs glansdagar känns väldigt långt borta.

Reuter, Meltzer och Kyle skulle jag nog säga.
Och så gillar jag Rachel Molin och Vanna Rosenberg i Kvarteret Skatan.

...och Tiffany Persson...
Fast det kanske inte räknas.

sön okt. 01, 01:11:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Annen: Nej, det kan jag inte. Men det kan jag å andra sidan inte med någon av de andra heller...

Oswald: hmm, nej, jag tror inte det räknas... ;-)

sön okt. 01, 08:55:00 fm  
Blogger Frk Fleggman sa...

Jag har länge frågat mig VAD i hela friden är det som är så roligt med Annika Lantz? Nåt måste det ju vara eftersom hon är med överallt. Men det övergår iallafall mitt förstånd.

tis okt. 03, 10:53:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida