03 oktober 2006

Liten, så liten

I dag var det inte två söta flickor som stod och delade ut Punkt SE, utan en söt pojke. Men det var inte därför jag tog den. Utan för att se vad det är för tidning, innan jag dömer ut den helt.

I didn't have to bother.

Jag erkänner att jag var negativ från början. En tidning som ges ut av Aftonbladet, kan den vara bra? Och det började inte bra: formatet känns... overkligt. Jag kände knappat att jag höll något i handen. Inte bra. För en person som grät (lite överdrivet) när DN gick ned till tabloidformat är det här way over the line.

Med risk för att kallas elitist, tråkmåns, bakåtsträvare eller vad man nu vill tänker jag inte skriva vad jag egentligen tycker om tidningen som sådan. Utan jag säger bara: risken att jag ska läsa den igen är minimal. Bara det att ta in Carolina Gynning som krönikör säger väl en del om vilken nivå den här tidningen lagt sig på?!

Tyvärr tror jag att den kommer att bli en succé. Nöje, skvaller och dylikt säljer ju. Och även om jag aldrig tyckt att Metro eller Stockholm City varit några speciellt bra tidningar, känns det beklämmande om den nu ska knuffas undan av de här... skitblaskan.

4 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Det var ord och inga visor. Har fortfarande inte hittat någon utdelare. Finns det inga på Söder?

tis okt. 03, 09:18:00 fm  
Blogger Oswald sa...

...och vid Solna Station var den slut!
Så jag fick ingen heller.

Tycker i och för sig om formatet. Går ned bra i väskan och man behöver inte knuffa på folk som sitter bredvid.

Innehållet kan jag inte uttala mig om ännu...men på det du skriver så låter det som min blogg...och den gillar jag ju.
=)

tis okt. 03, 09:31:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Fast du har lite tanke och kvalitet bakom dina ord, Oswald. Det är skillnaden...

tis okt. 03, 09:48:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

De brukar dela ut den om mornarna vid slussen.

Jag tyckte faktiskt att det var förvånansvärt mycket nyheter i den för att vara en produkt från aftonbladets redaktion (säkert två tre sidor). Men jämfört med Metro eller City är det ju katastrof.

Formetet är perfekt för att torka sig i arslet med. Och kanske är det just på det området jag kommer uppskatta punkt SE som mest.

ons okt. 04, 12:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida