08 september 2006

Vaken mitt i natten

Klockan är snart fem och jag kan inte sova. Jag vaknade halv fyra av att jag behövde gå på toaletten. Och sen dess har tankarna malt. Igen. Och igen. Och igen. Om allt och inget; stort och smått; högt och lågt. Det har handlat om livet och döden; jobbet, kärleken, bloggstafetten som snart kommit till mig, mitt bloggande i allmänhet, 11 september, vänner, den kommande hösten och vintern etc. etc. Till slut var jag tvungen att stiga upp.

Så nu sitter jag här. Trött men vaken, och bara längtar efter att få sova.

Och visst är det märkligt vad man kan drömma?! Honken har berättat att han två gånger den senaste tiden har drömt om Peter Eriksson från Miljöpartiet. I första drömmen tror jag till och med att de hånglade.

Riktigt så wild and crazy är inte jag. Men jag har faktiskt tre gånger den här veckan drömt om Oswald. I en dröm var han huvudpersonen, i de andra fanns han bara med på något vis. Jag kan inte minnas någon av drömmarna, men jag vet att det varken var sexdrömmar eller mardrömmar. Däremot var samtliga drömmar väldigt intensiva...

...och nu tror jag att jag ska göra ett nytt försök med sängen.

God natt!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh, stackare! Jag hade en "vaknatt" igårnatt... riktigt ruttet är det! :-/

fre sep. 08, 07:25:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida