06 september 2006

Ibland var det bättre förr

I somras var det något fel på min jobbdator, så jag fick en ny. Den nya datorn hade dock ett annat fel: Internet kunde helt plötsligt bara stängas ner, och IT-killarna kunde inte hitta något fel. Så jag fick en ny.

Men även den nya hade det där felet med Internet, så jag fick en ny i dag. Men innan jag fick den testade en av it-killarna den. Han loggade in som mig och hade flera fönster öppna och gick in och ut, lyssnade på radio etc. I ett par timmar höll han på och datorn funkade perfekt. Sedan bar han upp den till mig - för nu fungerade den ju. Han installerade den och vi satte i gång den, och jag gav mig genast ut på nätet.

Jag gick in på sr.se och satte igång radion, sedan gick jag vidare till dn.se för att svara på en sån där webbfråga. Och fatta: datorhelvetet stängdes ner. Bara så där. Jag kan meddela att både jag och it-killen svor lite sådär lagom högt. Men jag kan säga det igen:

JÄVLA DATORHELVETE!

Och vad som händer nu vet jag inte. Han skulle fundera vidare...

4 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Oh, du har inte funderat på ett jobb utan dator? De verkar vara allergiska mot Aronson. ;)
Eller så är det ditt jobb som tycker du ska hålla dig till jobbrelaterade saker under arbetstid. ;)

ons sep. 06, 01:38:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hmpf. Jag måste ju få lyssna på radio medan jag arbetar. P3, du vet.

Och nej, datorer gillar inte Aronson. Och har aldrig gjort.

Det är ömsesidigt kan jag meddela...

;-)

ons sep. 06, 02:11:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ah, ni kör windows...
Men det är ju bra, för det sparar ju en massa pengar! För alla vet ju att macar är SÅ dyra... ;-)

ons sep. 06, 04:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ja, skyll inte på mig, äppleätaren. Det är inte jag som bestämmer...

ons sep. 06, 06:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida