07 september 2006

Det är val den 17 september

Valinformationen från de olika partierna har börjat strömma in. Det ska bli intressant att se om jag får från samtliga partier i år. Det brukar vara lite si och så med det. Hittills i år har jag fått från

Moderaterna var först ut. Förutom valsedlar till de tre valen fanns även röstsedlar för folkomröstningen om trängselskatter här i Stockholm. Fast bara nej-sedlar. Får man som moderat väljare inte rösta Ja i den frågan?

Sedan kom Vänsterpartiet. De hade inga röstsedlar, men väl valsedlar. Men varför är det viktigt att skriva ut att Lars Ohly är tågmästare? Eller har Pernilla Zethraeus och Kalle Larsson inget annat yrke än fd partisekreterare respektive riksdagsledamot att stoltsera med...?

Socialdemokraterna gav den mest kompletta buketten av valsedlar och röstsedlar - för både Ja och Nej.

Och så Kristdemokraterna. Jag vet inte om de tagit reda på att jag lever i ett ensamhushåll, eller om de räknar med att högst en person i varje hushåll röstar på dem, för där kom bara en valsedel för respektive val. Och ingen röstsedel...

I dag fick jag information från Sverigedemokraterna. Och även om de är helt uteslutna att rösta på för min del, var jag ju tvungen att ögna igenom valsedlarna. Och det är en stor andel akademiker som ställer upp för dem. Och av akademikerna är ingenjörerna i majorietet. Jag undrar varför det är så. Lär vi oss inte mer än så på universiteten?

Från Centerpartiet, Folkpartiet, Miljöpartiet och Stockholmspartiet (finns det fler jag kan rösta på?) har jag ännu inte fått något...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida