24 september 2006

Teve när den är som bäst

Angels in America på SVT. Två lördagar i rad har man nu sänt alla sex avsnitten. Det har blivit sena kvällar. Men det har det varit värt.

Den är så fin. Så fantastiskt vacker. Manuset är bra, regin är okej, scenografin otrolig och skådespeleriet - jag kan knappt i ord uttrycka det. Meryl Streep, Al Pacino, Emma Thompson, Mary-Loiuse Parker, Justin Kirk osv. osv. Kan det bli annat än bra? Jag bara undrar.

Och tårarna rann nerför Aronsons kinder när de satt i Central Park i slutet av sista avsnittet...

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Tittade också på det, tills jag höll på att somna så de två sista avsnitten ska jag se i afton. Musiken är så ljuvligt vacker.

sön sep. 24, 07:12:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag grät mig igenom hela serien när jag såg den. Fruktansvärt bra!

sön sep. 24, 04:13:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida