23 september 2006

Sd på QX

På Qruiser har det startats en klubb som heter Sverigedemokraterna. När man går in på dess sida står det att läsa

Det går inte längre att sopa under mattan.
Man kan inte säga att det är främlingsfientlighet och rasism!

Närmare 3% av väljarna röstade på SD i valet, SD fick 1% i regnbågsvalet! 200 mandat i närmare 100 kommuner! Sverigedemokraterna är idag ett parti på den poltiska kartan, och kan FI ha en klubb, kan det finnas en för SD som ju faktiskt har stöd av betydligt fler än FI i landet!

I en demokrati är allas röst lika värd!

Även dom 163 000 som la sin röst på SD!

Klubben startades i dag och har redan 6 medlemmar (på ett annat ställe står det 10, men folk kanske har gått ur och räkneverket inte hunnit räkna ner). Killen som startade klubben är 22 år och enligt egen uppgift "experimentell".

Jag blev medlem ett kort tag bara för att se vad som fanns där inne. Och det visade sig att debattens vågor gick höga. Det var både sympatisörer och motståndare med i klubben. Intressant.

Men att klubben finns på Qruiser väcker, åtminstone hos mig, en hel del frågor om vilka andra mörka krafter som finns där (sakta i backarna, innan du protesterar: jag är inte helt naiv. Jag undrar bara hur starka de krafterna är).

Och det ska bli intressant vad som händer med klubben. Får den finnas kvar? Eller kommer den kanske att "utrotas"...

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag såg den också. Världen är märklig. Qruisern är ännu märkligare. Ändå sitter man inloggad dygnet runt som sin enda kanal ut.

lör sep. 23, 09:20:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Kimman. Mitt i prick...

lör sep. 23, 09:34:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag avskyr Qruisern eftersom den är så ytlig och det bara handlar om utseende och storlekar och jag vet inte allt. Avreggad sedan lång tid tillbaka. Kanske är det självföraktet också som spelar in, men jag tycker någonstans att det ändå borde finnas mer seriösa ställen för HBT-själar. Är liksom lite trött och bitter på köttmarknaden.

lör sep. 23, 07:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men vilka är alternativen, Jerry...?

lör sep. 23, 07:29:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag vet faktiskt inte. Så jag tar ett par steg tillbaka in i garderoben. Är trött.

lör sep. 23, 09:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida