22 september 2006

Min egen ramadan

Eftersom jag kommer att ha en överjävlig dag på söndag, utan mat och bara dryck samt laxermedel en masse, bestämde jag mig för att fira lite i kväll. Men eftersom en kompis som jag bestämt att gå ut med blev sjuk, och ingen av de andra jag frågade kunde eller ville, fick jag fira hemma i min ensamhet. När jag var och köpte mat, bestämde jag mig för att även köpa lösgodis, min favorit. Men när jag kom till lösgodisdisken var där redan 17 människor - och alla feta. Så jag blev avskräckt. Så jag köpte glass i stället. Vet inte om det var bättre, men jag var åtminstone ensam vid glassdisken...

Nu har jag ätit upp glassen och känner mig ändå tjock. Men det är jag värd. För på söndag kommer jag inte att få äta. Bara dricka - genomskinlig dricka. Och ingen lightläsk. Hur ska jag överleva...?!

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Mer ramadan åt folket.

fre sep. 22, 10:11:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nej tack, Kimman. Jag hade gärna avstått...

fre sep. 22, 11:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida