21 september 2006

Gratis är gott

Jag och Kärran skulle egentligen gått på cocktailparty i kväll. Det är en juridisk tidskrift som ordnar det en gång om året. Då får man gå dit och frottera sig med en massa andra kostymklädda nissar. Fast vi tänkte mest gå dig för att dricka gratis skumpa och käka plockisar. Och spana in snyggingar, förstås.

Men nu blir det inte så. Kärran ringde tidigare i dag och berättade att hon är sjuk. Otur, alltså. Och själv har jag inte den minsta lust att gå dit, så det var bara att ringa och avboka oss.

Fast ännu värre är det när man läser på anmälan. Där står nämligen att om man avbokar efter den 19 så får man betala 295 kronor - man får alltså betala för att INTE gå dit. Fast när jag ringde och avbokade oss sa tjejen i telefonen inget om det. Så jag hoppas att det inte gäller vid sjukdom...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Förmodligen är det samma knep som man brukar köra med vid inbjudan till gratis seminarier o dyl - man anger en "avbokningsavgift" för att folk inte ska anmäla sig utan att faktiskt tänkt sig att komma också.

tors sep. 21, 04:04:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du skulle ringt mig så hade jag hängt med! Jag älskar sånt där... (skumpa alltså ;-))

fre sep. 22, 07:52:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida