23 september 2006

Fucking tvättstugan

Det absolut sämsta med att bo där jag bor är tvättstugan. Den är fel på alla sätt och vis.

För det första är det oerhört svårt att få tid. Även om man bokar två veckor i förväg kan det hända (ganska ofta) att man får tvätta lördag kväll eller, ännu värre, lördag morgon. Eller något annat okristligt.

Och får man väl tid, räcker tiden inte till. Vissa kläder, typ skjortor, cykelbyxor, kostymstrumpor, byxor och finare kalsonger och t-shirtar, vill jag inte torka i torktumlaren, utan hänger upp i torkrummet. Och hinner det bli torrt på de tre, ibland fyra, timmarna man har på sig? Naturligtvis inte. I stället får man, när tvättiden gått ut, fylla lägenheten med blöta och halvtorra kläder.

Det är i såna stunder man hoppas på att ingen hörsammar ens inviter om att man gärna får komma hem spontant till mig...

Det finns tre tvättmaskiner. Visst, det är många, och borde räcka, men jag skulle vara mycket mer nöjd om där fanns fyra. I så fall skulle jag bara behöva tvätta en omgång, och sedan låta kläderna torka resten av tiden. I stället får jag springa upp och ner, plocka in, plocka ut, plocka in och plocka ut. Typ.

Fast det värsta är väl folk som "glömmer" att de tvättat. Hur farao kan man göra det? I stället får man själv slänga ut deras kläder från tvättmaskin eller torktumlare. Ännu värre om de har kläder hängande i torkrummet. Det är jobbigare att ta ner.

Puuh. Det var skönt att få skriva av sig sin tvättstugeilska.

Gissa, förresten, hur min lägenhet ser ut just nu!? Precis lagom till jag lyckats skrapa ihop så pass mycket krafter att jag tänkt dammsuga...

16 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ehm.. alltså, cykelbyxor? Sånna där svarta, taighta.. vadderade? om det är sånna tror jag nästan att vi vill ha en bild.. =)

lör sep. 23, 05:25:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jepp, det är såna, Tennis. Men varför vill du ha en bild av mina cykelbyxor...?

;-)

lör sep. 23, 05:36:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Det var det första jag tänkte när jag läste.. cykelbyxor.. har du en bikerfetisch vi inte känner till?

;)

lör sep. 23, 06:04:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men haha.. alltså, dom är säkert jätte bra och fyller sin funktion. Trots det så måste jag ju säga att jag tycker att dom ser lite roliga ut, så det var bara därför..=)

lör sep. 23, 06:36:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Nej, ingen bikerfetisch. Men de är bra att ha när man går på spinning, just för att de är vadderade i häcken. Eller har blöja, som killen i cykelaffären sa när jag köpte mina första.

Men blöjan är mer till för att det inte ska vara så hårt att sitta. Inget annat... ;-)

Och det är möjligt att det ser roliga ut på andra, Tennis. Men på mig är de skitsexiga... ;-P

lör sep. 23, 06:50:00 em  
Blogger Unknown sa...

Jag fastnade också för det här med cykelbyxan, resten av texten blev helt sekundär. Just tvättning av cykelbyxa är ett stort problem för dig? Tvättar du dom ofta? Hur många par har du?

lör sep. 23, 07:49:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Pojkfröken. Nej, inget stort problem. Men tack vare blöjan tar de längre tid att torka. Och jag vill inte tumla dem...

Jag har två par. Än så länge...

;-)

lör sep. 23, 08:42:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du förstår vilket intresse och fascination det finns för det här va!? Nu kräver vi ju en bild. Du behöver ju inte ha på dej dom om du inte vill.. bara vi får se dom.. haha.. =)

lör sep. 23, 08:47:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Ja, tennis. Ni verkar mer intresserade än jag. Det är kanske ni som har den där fetischen för cykelbyxor och bikers...

;-)

lör sep. 23, 09:14:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag lider med dig men du ska vara glad att du slipper en stor tvättsaaal med 20 maskiner och en massa nyfikna damer.

lör sep. 23, 09:45:00 em  
Blogger Aronson sa...

Usch, Kimman. Det hade jag när jag bodde i studentkorridor. I och för sig inga nyfikna damer där, men många många maskiner och många många studenter. Som inte alltid är så nogräknade...

lör sep. 23, 09:47:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Med tanke på att du sett mig naken kräver jag bildbevis på minst båda bikerbrallorna ;)

lör sep. 23, 11:35:00 em  
Blogger Aronson sa...

MINST båda, herr P?

sön sep. 24, 12:20:00 fm  
Blogger Herr Planström sa...

Ja, jag vet ju inte hur mycket du har tänkt visa ;)

Om det kommer fler bilder alltså.

sön sep. 24, 12:04:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Aronson: tre-fyra timmar? tre maskiner? vad bor du i för lyxställe?

du ska bo i mitt hus. två maskiner i två timmar - två maskiner som sköljer så dåligt att du måste köra ett extra tvättprogram med bara sköljningar. det är hardcore :-)

mån sep. 25, 10:14:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Okej, Micke. Du vinner.

...fast om du kommer hit kan jag visa dig vad riktig hardcore är.

;-P

mån sep. 25, 10:58:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida