23 september 2006

Nya tag

Jag har varit på aerobics i dag. För första första gången på nästan två år. Det gick betydligt bättre än jag förväntat mig. Rörelserna sitter i kroppen, även om jag kände mig lite ringrostig. Och det var jobbigt mot slutet, jag orkade inte riktigt ända in i kaklet, vilket märktes på att jag tappade bort mig i rörelserna mer och mer ju längre tiden gick.

Instruktören var bra, även om hon inte körde min favoritrörelse*. Men roligt var det. Riktigt roligt! Så visst blir det en fortsättning. Men jag ska kombinera aerobicsen med spinning (1-2 per vecka).

Anledningen till att jag ville börja med aerobics igen är att en av mina spinninginstruktörer (Frrredrik) vid något tillfälle sagt att spinning inte är den sport man ska ägna sig åt om man vill bränna. Det är mer en konditionssport. I stället, menade han, bör man gå på typ aerobics. Så då gör jag det.


*Jo, jag har faktiskt en favoritrörelse. Varför jag tycker den är så rolig vet jag inte. Den bara är det. Vissa instruktörer är bra på att tala om vad de olika rörelserna heter, men jag vet inte om jag har hört något namn på den här, eller om jag bara glömt det.

3 kommentarer:

Blogger Herr Planström sa...

Wow.

Jag ska åååxåå träna nu när jag har ett nytt lifv. ;)

lör sep. 23, 03:10:00 em  
Blogger Oswald sa...

Är spinning verkligen en sport?

lör sep. 23, 04:50:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nej, det har du nog rätt i, Oswald. Det är nog mer idrott. Jag har i alla fall aldrig hört talas om tävlingar i spinning...

Herr P: good for you. =)

lör sep. 23, 05:09:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida