24 september 2006

Klara drycker

I dag får jag bara dricka "klara" drycker. Enligt informationsbladet betyder det vatten, sportdryck, buljong, juice utan fruktkött, klar saft, läsk (ej lightläsk), kaffe och te (men utan mjölk).

Så för att variera mig lite och inte bara dricka vatten gick jag till affären i går och köpte Ramlösa samt äpplejuice. Te hade jag redan hemma. Äpplejuice köpte jag därför att... hmm... det kändes som att det var en dryck man dricker när man inte är som man ska i magen. Problemet är bara att jag inte gillar äpplejuice. Men det tänke jag inte på i går. Och nu sitter jag här med två liter som ska drickas upp. Nåja, inte allt i dag, lite kan jag ju ta i morgon...

...och apelsinjuice som jag älskar kändes inte som ett alternativ med en mage i uppror.

Men det här med äpplejuice är annars ungefär som med vit choklad. Jag kan bli så vansinnigt sugen på det. Men när jag väl köpt det och börjar äta, kommer jag ihåg att jag faktiskt inte gillar vit choklad...

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Lycka till med den svåra dagen. Äppeljuice älskar jag men vit choklad går bort.

sön sep. 24, 12:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida