04 augusti 2006

Små problem blir überstora

Jag hade bestämt mig för vad jag skulle ha på mig på Pride i kväll. Eftersom det känns som en "mellankväll", var kläderna inte så viktiga: den rosa/lila/blå/vit-randiga skjortan och jeans. Och så mina glasögon i stället för linserna.

Men när det var dags att klä på sig tvekade jag. Skjortan är ju långärmad, då det blir nog väldigt varmt. Ärmarna är ju så smala också att det inte går att rulla upp dem. Och kanske ska jag ha mina vita byxor i stället? Och linser?

Men nej, vita byorna gick fetbort. Jag tycker att det är snyggt, men jag känner mig inte riktigt klädd i dem. Jag vill ha antingen jeans eller kostym.

Och skjortan dumpade jag också. Till förmån för en annan, kortärmad. Så nu förutsätter jag att det blir lika varmt i kväll som i går kväll.

Och jo, det blir nog glasögonen. Trots att det är solglasögonsväder. Jag har aldrig dem när jag går ut, så det kan vara dags att testa. Kanske jag scorar lättare...

Fat chance.

Och ska jag ta med mig en kavaj? Eller tröja? Eller klarar jag mig ändå?

Tänk vad en liten Pride kan ställa till det...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida