04 augusti 2006

Gamla vänner

Under några år medan jag pluggade var jag kompis med Johan. Vi umgicks ganska intensivt, och var framför allt ute väldigt mycket i Malmös gayvärld. Johan var till viss del antagligen den bäste vän jag haft. Tyvärr gled vi ifrån varandra, åtminstone tyckte jag det, och i samband med att jag flyttade till Stockholm bröts kontaken. På mitt "initiativ". Jag tror, och är ganska säker på, att han kände sig sviken.

I vilket fall har vi inte haft kontakt sedan dess, det enda är att jag på omvägar fått höra att han gift sig. I går såg jag honom på Pride. Han har numera man och barn. Och jag måste tillstå att det stack till i hjärtat. Av saknad. Men jag vågade faktiskt inte gå fram till honom. Jag var alldeles för rädd för hur han skulle reagera. Och kanske även att det bara skulle bli fel, och att min bild av honom skulle grusas.

Kanske lika bra, men det hade varit kul att prata med honom.

1 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Han skulle säkert ha blivit jätteglad!

fre aug. 04, 10:46:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida