07 augusti 2006

En skön eftermiddag

Mitt när jag låg där i parken i eftermiddags, lyssnade på musik, läste min bok, petade mig i naveln och bara njöt av mitt liv som semesterfirare, ringde Göteborgskan. Hon berättade att hon var i närheten och ville träffa mig. Så hon kom och vi satt och pratade länge. Jag fick bland annat ur mig det som tryckt mig den senaste tiden, och det känns verkligen riktigt skönt.

Eftersom hon var i mina kvarter för att kolla på en lägenhet följde jag med henne och kollade. Ingen rolig lägenhet alls, tyckte jag. Inget fönster i köket, otroligt trång hall, fult badrum och slitna väggar, golv och tak. Fast en fantastiskt härlig balkong. Vi får väl se om det blir något köp...

Sen gick vi och tog ett glas vin och pratade vidare. En väldigt skön och avkopplande och trevlig eftermiddag och kväll alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida