24 augusti 2006

En (Göteborgs)dröm

Jag har drömt två drömmar i natt. Den första har jag glömt. Jag vaknade klockan sex i morse, och då mindes jag den. Men sen somnade jag om och drömde igen. När jag vaknade hade jag glömt den första, men den andra drömmen kommer jag ihåg:

Jag var i Göteborg och hälsade på I-landsproblematik och en annan bloggare som hette Pelle men som bloggare tydligen kallade sig Kanin (jag har inte hittat någon sån nu på morgonen). Jag skulle bo hos den här Pelle. På kvällen satt vi tre och förfestade innan vi skulle gå ut.

Vi satt där i soffan och nästa sak jag minns är att jag vaknar upp på en madrass i ett vardagsrum hos några okända människor. Jag är naken, och bredvid mig ligger en naken man. Det visar sig att vi är hemma hos några bekanta till honom – i Bergkvara. Det är tämligen uppenbart vad han och jag har gjort. Han är strålande glad, själv blir jag mest rädd (för mig själv).


Jag hade fått en black-out, minns ingenting av om vi gick ut, när vi gick, hur vi kom dit, vilken ställe vi var på, hur det såg ut där, hur jag träffade den här mannen, varför vi hamnade i Bergkvara etc.

För att kunna ta mig hem var jag tvungen att kontakta Pelle. Problemet var bara att jag inte hade något telefonnummer till honom. Inte till I-Prob heller. Men till Oswald hade jag, så jag ringde honom för att få numret till Pelle. Oswald skulle, naturligtvis, konstra. Han skulle först försöka pumpa mig på information om vad som hänt under natten - för att, antog jag, försöka vinna billiga poäng på mig. Själv ville jag bara ha telefonnumret så att jag snabbt kunde komma därifrån. Men innan Oswald hann pumpa mig på info vaknade jag...

Tillägg

Killen jag vaknade upp bredvid var mulatt. Han såg ut i skinnet som Eagle-Eye Cherry ungefär. Jag skrev inte det tidigare eftersom jag tyckte att det var ointressant. Men jag kom på att om det är någon som ska försöka tyda min dröm, så kanske det har någon betydelse...

8 kommentarer:

Blogger Fredrik sa...

oj tänkte också blogga om drömmar... drömde två stycker inatt, som jag kommer ihåg varenda detalj av... får se om jag hinner under lunchen eller ikväll...

tors aug. 24, 10:08:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag utgår ifrån att du drömt om mig tillbaka...

;-)

tors aug. 24, 10:16:00 fm  
Blogger Oswald sa...

"Oswald skulle, naturligtvis, konstra. Han skulle först försöka pumpa mig på information om vad som hänt under natten - för att, antog jag, försöka vinna billiga poäng på mig."

Oh, the evil, evil person that is Oswald...

tors aug. 24, 10:24:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha, Oswald. Pretty accurate so far...

;-P

tors aug. 24, 10:27:00 fm  
Blogger Fredrik sa...

Nej, du var inte inblandad i någon av drömmarna...

tors aug. 24, 10:34:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Aha, I-prob. Inga sexdrömmar, alltså... ;-)

tors aug. 24, 10:43:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Jag tycker alltihopa verkar lite otäckt. Jag kanske borde skaffa hemligt telefonnummer.

tors aug. 24, 11:14:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Hahaa, mycket invecklat det där...

tors aug. 24, 08:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida