22 augusti 2006

Nya filmer - och trötthet

Jag har sett två filmer i kväll. Men eftersom jag är så trött orkar jag inte skriva så mycket om dem. Bara som följer.

Transamerica. Fantastisk film. Rolig framför allt. Felicity Hoffman i huvudrollen var fantastisk. Jag var tveksam till att en kvinna skulle spela rollen. Men hon gjorde det väldigt bra.

Storm. En väldigt annorlunda film. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker att den var bra, men den var väldigt stark i alla fall. Och jag fick många vibbar till "De drabbade" - SVT-serien som sändes för något år sedan. Fast det kanske beror på att huvudrollerna gjordes av Eric Ericson och Eva Röse...

Men som sagt jag är trött i kväll, och har varit hela dagen. Jag känner mig nästan bakis. Ingen huvudvärk dock. Men trött som fan. Och en jäkla dagen-efter-ångest. Jag antar att det är London som spökar...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, jag vill också se Transamerica!

tis aug. 22, 11:26:00 em  
Blogger Aronson sa...

Du skulle sagt till så hade jag dukat fram smågodiset och korkat upp vinflaskan...

;-)

tis aug. 22, 11:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida