01 augusti 2006

Berätta eller inte

Ibland händer det saker som man inte vet hur man ska tackla. Eller, som nu, saker som jag inte vet om jag ska berätta om här i bloggen, eller huvud taget. Och om jag ska berätta, på vilket vis?

Sådan var gårdagskvällen. Men jag har beslutat mig för att inte säga något. Det blir bara så komplicerat. Det känns som att det är för personligt och privat. Trots att det inte var varken kriminellt, moraliskt oförsvarbart eller skämmigt. Snarare tvärtom.

Nej, det var det en bra sak som hände. Verkligen bra. På fler än ett sätt. Men vissa saker behåller man helt enkelt helst för sig själv.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Och så skriver man om det och gör en toknyfiken. Vilken bra taktik! (;-)

tis aug. 01, 01:01:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Aha, lite hångel ?

tis aug. 01, 02:46:00 em  
Blogger Andreas sa...

Fi fan. Säger man A måste man säga B!

tis aug. 01, 04:33:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Precis! Efter A följer B, och sen C D E...

Vilken tur att jag lagt telefonen precis bredvid mig på skrivbordet, för alla inkommande samtal från vänner som vill berätta om sin gårdagskväll... ;-)

tis aug. 01, 04:57:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag behövde skriva av mig och samla tankarna lite. Det var kanske dumt att lägga ut det i bloggen, jag skulle kanske behållt det i datorn. Men gjort är gjort, och kan inte göras ogjort.

Så ni får helt enkelt försöka leva vidare ändå...

=)

tis aug. 01, 07:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är lugnt. Jag tänker inte heller berätta om vad som hände mig igår kväll. Men det var både bra o skönt. O gott, det också.

Men mer tänker jag inte säga - du får väl försöka leva med det också! ;-)

tis aug. 01, 11:08:00 em  
Blogger Aronson sa...

Fast när det gäller dig, Jonaz, är det ganska lätt att gissa vad det handlar om...

;-)

tis aug. 01, 11:20:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida