29 juli 2006

Innan nästa regn

Nu har det äntligen slutat regna. Så jag slänger mig på cykeln och trampar in till city för att uträtta mina ärenden. Hmm. Shopping-ärenden, that is. Bland annat måste jag käka lunch. Jag har absolut ingenting att äta hemma. Tack och lov.

Jag önskar jag kunde vara mer som Mannen som jag fortarande inte förstår namnet på (även om jag vet vad han heter IRL...) som käkar ute 72 gånger i veckan. Att laga mat är dödens jävla skittråkigt!

...men han tjänar säkert 72 gånger mer än jag också. It-horor brukar göra det...

6 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

In your dreams att IT-horor tjänar mer än jurister!

lör juli 29, 11:48:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Och inte bara där, Rexxie...

Men det är ju skillnad på jurister och jurister. Som statligt anställd har man ingen jättefet lön, kan jag meddela.

lör juli 29, 01:40:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

jurister tjänar nog mer än konstnärer iaf, so behave! ;)

lör juli 29, 01:49:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag tror att det är skillnad på konstnärer och konstnärer också, herr Planström. Se bara på... hmm... han i gula solglasögon, som jag har glömt vad han heter just nu...

lör juli 29, 01:56:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Ernst Billgren är det nog du tänker på. Han har iofs andra färger på glasögonen också :-)

lör juli 29, 02:14:00 em  
Blogger Aronson sa...

Just det, Rexxie, Ernst Billgren var det. Tack.

Men jag har bara sett honom i gula...

lör juli 29, 02:17:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida