27 juli 2006

Den numera obligatoriska 100-listan

  1. Jag har från flera olika personer fått höra att jag är bra på att kyssas.
  2. Jag älskar, fullkomligt älskar, att köra bil. Men jag gör det alldeles för sällan.
  3. Jag har haft glasögon sen jag var 4 eller 5 år.
  4. Min sexdebut skedde genom ett Glory Hole på en toalett i Nordstan i Göteborg. Jag var 15 år.
  5. Jag tycker att kaffe är svinäckligt.
  6. Jag har en otroligt dålig självkänsla. Men ganska bra självförtroende.
  7. Jag älskar glass.
  8. Jag tycker att danska är ett vackert språk.
  9. Volvo 760 var länge min favoritbil.
  10. Min bästa kompis när jag var liten hette Iréne.
  11. Jag hatar smärta.
  12. Bästa filmen någonsin: Döda poeters sällskap.
  13. Jag har aldrig varit nöjd över mitt boende.
  14. Jag har svårt att bli förälskad.
  15. Jag älskar London.
  16. Hade jag fått leva om mitt liv skulle jag ha blivit dansare.
  17. Jag tycker att tajta boxershorts är skönast, gärna Björn Borg.
  18. Jag tänder på långa mörka män. Och på korta blonda.
  19. Jag har två systrar, tre respektive ett år äldre.
  20. Mina ögon gillar inte mina kontaktlinser. Själv gillar jag inte mina glasögon.
  21. Bästa teveserien någonsin: Matador
  22. Jag älskar fotboll. Men har svårt för damfotboll.
  23. Jag är 170 cm hög.
  24. Jag får ofta höra att jag är ”snäll” – och jag hatar det.
  25. Jag är född i Stockholm, men uppvuxen i Småland.
  26. Sveriges paradis måste vara Liseberg.
  27. Mina föräldrar skilde sig när jag var 15 år.
  28. Jag har tre förnamn, men skulle egentligen haft fyra.
  29. Jag tycker jazz är vedervärdigt.
  30. Jag har spelat blockflöjt, klarinett och piano. Samt tagit sånglektioner.
  31. Vi hade två hundar när jag växte upp: en dvärgpinscher och en chihuahua. Vi hade även en katt och två fåglar.
  32. Trots att jag är hundmänniska, är det vår katt jag kan sakna ibland
  33. Jag har brutit all kontakt med min mamma.
  34. Jag blir mer och mer blödig ju äldre jag blir.
  35. Jag rakade skallen första gången 2001, och har sen fortsatt med det.
  36. Vi åkte alltid på husvagnssemester när jag var liten.
  37. Jag har alltid varit en väldigt ensam människa.
  38. Monica Zetterlund är en av Sveriges bästa sångerskor.
  39. Tidningar jag prenumererar på: DN, QX och Offside.
  40. Jag har tidigare rökt ett paket om dagen, men är numera en antirökfascist.
  41. Jag gillar snö.
  42. Jag har fått lära mig att pojkar inte gråter.
  43. Jag strävar efter perfektion.
  44. Jag har jobbat som skolinformatör för RFSL.
  45. Jag pluggade ett år på universitetet i Utrecht i Nederländerna.
  46. Annars pluggade jag i Lund. Och som hastigast i Växjö.
  47. Jag är döv på ett öra.
  48. ...just därför har jag inte gjort lumpen.
  49. Jag tröttnar fort.
  50. Jag var förälskad i Robin Hood (räven) när jag var liten.
  51. Mitt första sommarjobb var i en charkuterifabrik. Jag paketerade korv och pålägg. För lönen köpte jag min första stereo.
  52. Jag äter alltid väldigt fort.
  53. Vackraste färgerna: gult och grönt. Fast inte tillsammans.
  54. Min första kärlek hette Martin. Men jag var alldeles för hämmad för att våga närma mig honom.
  55. Mitt pojkrum var ett oerhört litet rum i källaren, inrett i mörka, mörka färger. Nästan som en fängelsehåla.
  56. Jag kan vara oerhört snobbig.
  57. Jag är Tvilling.
  58. Jag får ofta kramp i ändtarmen.
  59. Jag tror att livslång kärlek finns, men att den är få förunnad.
  60. Jag vill inte ha barn.
  61. Jag har två gånger bantat 14 kilo.
  62. När jag var liten hade jag ett slags Oidipus-komplex gentemot vår grannfru. Hon heter Berit.
  63. Jag har testat hasch och marijuana.
  64. Jag har haft två bilar: en skittråkig Nissan Cherry – 85 och en fantastisk Opel Kadett – 69.
  65. Jag sover naken.
  66. Jag har en enda skiva som jag ångrar att jag köpte: Spice Girls ”Spice”.
  67. Jag mår ytterst dåligt av värme. Trots det är sommaren min bästa årstid.
  68. Jag avskyr att bada bastu.
  69. Jag har aldrig haft sex med en tjej.
  70. Jag tycker att Ingemar Johanssons insats i svensk idrottshistoria är klart överskattad.
  71. Den bok jag läst flest gånger är Bröderna Lejonhjärta, framför allt det stycke där Karl avslöjar Jossi inför Sofia och Hubert.
  72. Jag gillar det svenska språket.
  73. Jag har blivit rejält osams med två tidigare chefer.
  74. Det viktigaste i livet är respekt.
  75. Den bästa dagen i mitt liv är den 19 juli 1992.
  76. Jag älskar Stockholm.
  77. Jag är kvällstrött. Och morgonpigg.
  78. Min pappa dog 1996.
  79. Jag är höjdrädd, men arbetar på att bli av med den.
  80. Jag älskar att bo på hotell.
  81. Jag vill ha en hund.
  82. Filmen om mitt liv skulle regisseras av Ingmar Bergman.
  83. Jag fick lära mig att tycka om öl.
  84. Jag kan bli oerhört provocerad av folk som inte använder sin hjärna.
  85. Vår magister på mellanstadiet var en riktig tyrann – och han njöt av det.
  86. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Jag har nästan upplevt det själv.
  87. Jag har alltid velat ha en bror, helst en tvillingbror.
  88. Jag gillar smågodis.
  89. Jag har sprungit Pågamilen på 50 minuter – utan att ha tränat innan.
  90. Jag älskar att hångla.
  91. Jag har opererats två gånger: en gång tog jag bort en knuta på armen, en gång för ljumskbråck.
  92. Folk tycker ofta att jag är modig. Själv förstår jag inte varför.
  93. Det första jag gör på morgonen är att sätta på radion. Eller möjligtvis teven.
  94. Jag är kristen.
  95. Jag är väldigt bekväm av mig.
  96. Jag har kallat Carola för Satans dotter.
  97. Jag har aldrig haft något längre förhållande.
  98. Jag promenerar gärna och ofta.
  99. Jag har träffat två tjejer som jag vet att jag skulle blivit kär i om jag varit hetero.
  100. Jag har haft sex med en kille på toaletten på Patricia. Som tack stal han min plånbok.

9 kommentarer:

Blogger Akut Insikt sa...

Killen på Patricia borde kölhalas. Punkt.

tors juli 27, 11:33:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack. De närmaste dagarna efteråt ägnade jag åt att fundera ut olika hämndattacker. Men det blev inget av. Jag visste ju inte var han fanns...

:-/

tors juli 27, 11:59:00 em  
Blogger Andreas sa...

Gud så intressant. Du är kort och smålänningen. Det trodde jag inte.

fre juli 28, 12:31:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Wow. Där fick man veta en hel del... Men nu måste du ju berätta vad som hände den 19:e juli 1992.

fre juli 28, 07:32:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Andreas: jag vet inte om det är så intressant att jag är kort. Är det det...?

Kimman: nej, det tänker jag inte berätta. Fast egentligen hände det inte så mycket. Det är mest känslan jag hade den dagen...

fre juli 28, 09:08:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kul med all info. Det jag givetvis inte gillar är din benämning på Carola som Satans dotter... (;-) Monica Z däremot delar vi.

Din kristna tro blir jag också mer intresserad av och hur den återspeglar sig för dig i vardagen. *nyfiken*

fre juli 28, 10:26:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag älskar 100-listor som verkligen ger en glimt av människan. På riktigt. Jag skulle kunna hålla en utläggning om dåliga 100-listor och bra 100-listor och pretto-posering och paralleller till Bananflugornas Herre (apropå pretto-posering) men det blir så långt så jag sparar det till ett blogginlägg.

Skitbra, Aronson!

fre juli 28, 10:44:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack, Micke. Jag blir ju nästan generad... ;-)

Jerry: Det vet jag inte om den gör.

fre juli 28, 10:55:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

89 - Darling! Midnattsloppet! Dags för ny bragd...

100 - Var det DÄR du var i söndags... ;-)

Nu framstår min i värmedvala vilande blogg än mer ointressant, det här var en spännande 100-lista!

fre juli 28, 12:01:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida