26 juli 2006

Gruppindelning

Nu har jag lagt till ytterligare två länkar här till vänster ---->.

Det börjar bli ganska trångt om utrymmet nu. Så vad göra? Det bästa är väl att dela upp de olika bloggarna i olika grupper, precis som jag sett andra göra. Men där kommer vi in på det stora problemet: vi talar här om Aronson. Det vill säga en man som inte, jag upprepar: inte, är så haj på hur sånt här med datorer, Internet och liknande saker fungerar. Jag har kollat igenom Template (så mycket fattar jag), men förstår inte riktigt hur det funkar, var jag ska ändra och hur jag får det att se ut som jag vill.

Hilfe!

Tillägg (morgonen efter)
Men hallå! Ser ingen något? Okej att JAG är kvällstrött och inte förstår något, men är det ingen som ser vad det står i första meningen? Länkarna ligger naturligtvis till höger och inget annat!

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Template?

ons juli 26, 08:47:00 em  
Blogger Aronson sa...

Äsch, du är ju dummare än jag... ;-)

Men kul att någon är hemma igen! Kul på flera sätt. =)

ons juli 26, 08:49:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Nån som vet hur man får bort den där störiga blogger-menyn överst.. nån som är bra på html liksom..

tors juli 27, 08:03:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag ser ju i din blogg herr planström att du gjort precis som jag vill göra. Men någon hjälp fick man tydligen inte där...

;-)

tors juli 27, 09:16:00 fm  
Blogger Herr Planström sa...

Jag tar ändå tillfället i akt (att känna mig kränkt), eftersom jag inte finns med på nån av dina listor ;)

tors juli 27, 10:01:00 fm  
Blogger Herr Planström sa...

Okej, du går först in i "template" och skrollar ner till där du har din länklista..
Då tar du och markerar din länklista, från raden med "sidebar-title">varje dag< ..till efter listan vid /ul och så går du ner till efter detta /ul och kopierar in allt där, så det blir dubbelt, klicka på preview, om det fungerar har du nu två likadana menyer i kanten.. och då är det ju bara att ändra länknamnen och titeln på länkarna..

tors juli 27, 10:07:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Klart att du fins med på en lista herr planström. Du finns med på min lista i hjärtat... =)

Tack för hjälpen i övrigt. Jag tror att jag förstår hur du menar. Nu ska jag bara bestämma också hur jag vill ha det...

tors juli 27, 10:28:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

herr planström: Som gammal fd bloggare så vet jag hur det går till:

Lägg snutten

#b-navbar { height:0px; visibility:hidden; display:none }

precis efter style type="text/css"

Det är nästan högst upp i template? Hoppas det funkar. Detta kan alltså alla som kör blogger göra.

tors juli 27, 12:27:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Ujujuj, vad mycket man lär sig hos Aronson! Nu skall här byggas om...

tors juli 27, 12:52:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Tackar så mycket! Äntligen har jag blivit av med den där raden som är så fuuul ;)

tors juli 27, 03:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida