26 juli 2006

Konversations-sms

Jag gillar inte att konversera genom sms. Jag menar, korta meddelanden går bra, typ "jag blir 10 min sen", "ska jag köpa med mig något" eller "ska du komma hit och knulla" Där är ju sms perfekt.

Men längre samtal, diskussioner eller förhandlingar blir ju bara jobbigt. Dels är det förstås dyrt, dels tar det tid och är jobbigt. Och man förkortar ju hela tiden för att slippa sitta där och knappa till förbannelse, vilket gör att man kanske inte kan få med allt som man vill ha sagt. Dessutom tror jag att det lätt leder till missförstånd...

Och försök inte bjuda mig på en dejt genom att sms:a (om vi inte träffats förr). Det går jag inte alls igång på. Är du intresserad av mig får du faktiskt samla ihop så pass mycket mod att du vågar ringa. Tack.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida