31 juli 2006

Ämne: min kropp

Förutom diverse finnar på märkliga delar av kroppen, har jag även gått upp en del i vikt den senaste tiden. Visst, till viss del är det muskler, det förstår jag också. Men det är inte bara det. Långt ifrån. Det är framför allt magen som har vuxit, men man kan bland annat även se det under hakan.

Som jag ser det beror det på två saker. För det första har jag tränat väldigt mycket det senaste året, mer än någonsin. När man tränar mycket får man ökad aptit, och jag har inte klarat att hantera det. I stället för att hela tiden äta nyttig och "bra" mat, har jag tagit den lätta vägen och skyfflat i mig många, många onyttigheter.

För det andra är det mina magproblem som jag fick i maj, och som fortfarande finns kvar. Jag har ont i magen, det kommer och går, men jag känner av det åtminstone varje dag. Det som dämpar magontet mest är att äta. Och även där blir det inte allt helt nyttiga saker.

Att jag gått upp gör att jag samtidigt förlorat självförtroende. Jag känner mig äcklad av mig själv och klarar knappt av att smeka mig själv över till exempel magen. Och om jag inte klarar det: varför skulle då någon annan vilja göra det...?! Tänker jag. Jag hoppas att jag har fel...

Problemet är också att det knappt syns när jag har kläder på mig. Det är först när jag tar av mig skjortan eller vad det nu är jag har på mig, som folk reagerar. Trust me, jag har testat folk...

Folk tenderar att gå upp i vikt under sin semester. Det får inte hända mig. Jag måste verkligen ta tag i det här nu. Genast! Inget mer godis och bullar. Och minimalt med glass. Och så mycket grönsaker, förstås.

...för ner ska jag. Asap!

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du ska absolut inte känna dig äcklad av dig själv! Du är ju världens hunk! :-)

mån juli 31, 04:30:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Najs traj...

;-)

mån juli 31, 04:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad är det för magproblem? Låter som magkatarr, vilket jag också lider av.

tis aug. 01, 12:05:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag kan rekommendera min nya favvosite med GI-mat. Har inte adressen i huvudet men har en länk i bloggen min.

Själv har jag gått upp lite sedan jag bytte antidepressiva. Den första sorten tog död på sexlusten redan dag ett (och den var tillbaka samma dag jag bytte) och den andra har som nackdel att man får ökad aptit + lätt går upp i vikt (en bekant till mig gick upp 12 kg!!! på bara några månader) så det är pest eller kolera. Berättade detta för killen jag dejtar och han sa; "Jag gillar mulliga killar". USCH! Då får han hitta någon annan mullis. Jag tänker då inte bli känd som rultan.
Good luck till dig.

tis aug. 01, 07:37:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Anna: jag utreds just nu av läkare, men det verkar inte vara katarr...

Kimman: Du är inte rultig. Men skulle säkert vara söt även som sådan... =)

tis aug. 01, 11:56:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida