31 juli 2006

På skridskor i vardagsrummet

Jag ska bort på middag i kväll, och för att slippa somna med huvudet i soppan, tänkte jag sova en stund nu på eftermiddagen. Det gick så där, kan jag meddela, trots att jag sovit dåligt i natt (igen).

Men innan jag la mig, kom jag på att det här var ett ypperligt tillfälle att smörja in mina fötter. Det var ett tag sen och fossingarna är torra som fnöske. Problemet är bara att nu, en halvtimme senare, efter att ha slumrat i 2 sekunder och vänt och vridit på mig resten av tiden är jag fortfarande outvilad. Och mina fötter är kladdiga som fan. Sätter jag ner dem på parkettgolvet glider de iväg som värsta skridskorna. Jag känner mig nästan som herr Papphammar - och det är i mina ögon INTE något positivt...

Så nu sitter jag här, på min skrivbordsstol. Med fötterna i vädret. Och kan inte så mycket annat (såvida jag inte vill hasa mig tillbaka till sängen igen). Tack och lov kom jag på att lägga mobilen bredvid sängen, för alla ((hrrm...) inkommande samtal.

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Och vad smorde du in dem med? Med vaselin som jag? (Rekommenderas.)

tis aug. 01, 07:38:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Näe, Jag har varit på fotvård ett par gånger och köpte en kräm av honom, Ringblom-salva heter den. Och är väl just en salva gjord av ringblommor...

tis aug. 01, 11:59:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida