31 augusti 2006

Avdelningskonferens

Vi ska åka på konferens med min avdelning på jobbet i morgon. Eftersom en del på avdelningen har sådant jobb att de måste finnas tillgängliga några timmar på förmiddagen, åker vi fredag och kommer hem på lördag. Det är inte drömmen att spendera fredagkvällen med ens arbetskamrater, men å andra sidan inte någon mardröm heller. Alla (de flesta) är faktiskt riktigt trevliga och roliga.

Det är också så att vi har ganska många nya på avdelningen, så det här kan vara ett bra tillfälle att lära känna dem.

Konferensandet sker på en anläggning i skärgården. Och eftersom vår avdelningschef är väldigt sportig av sig, har han bestämt att förutom att jobba ska vi även paddla kajak. Det ska bli kul. Även om jag just nu tvekar till om jag verkligen ska paddla. Jag vill inte sitta blöt och kall i en kajak om jag har en förkylning i kroppen. Vi får se hur jag mår i morgon...

Det bästa med att åka på konferens annars är att man får bo på hotell, får lagad mat och kan koppla av ordentligt. Det sämsta är att man måste jobba halv ihjäl sig dagen (och eventuellt kvällen) innan för att hinna med det man hade planerat att göra under veckan - eftersom man ju glömt att man faktiskt inte kunde jobba under fredagen. Grrr...

Jag ska försöka låna datorn lite under konferensandet så att jag kan blogga..

=)

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag älskar din maniska ställning gällande ditt bloggande. (;-)

tors aug. 31, 04:56:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra! Försök låna datorn så du kan blogga. ;-)

tors aug. 31, 04:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ställning, Jerry? Du menar väl inställning...

;-P

tors aug. 31, 05:03:00 em  
Blogger Aronson sa...

I'll do my best, Honkytonk...

tors aug. 31, 05:07:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Oj, jag blir alltid så till mig när jag är här. (;-) Denna gången var det inställning jag menade.

tors aug. 31, 06:46:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Vad avundsjuk jag blir! Sist vi fick åka på något var ungefär 1999...

tors aug. 31, 07:20:00 em  
Blogger Oswald sa...

Varför måste min konferens vara i Portugal?
Varför kan inte jag få slippa flyga?

Fast jag tycker du ska spara på bloggandet och hålla dina fans på halster en stund i stället...
Det vore väl en större utmaning och se om du klarar än om du får tag i en dator!
:D

tors aug. 31, 09:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

He he. Oswald. Jo, jag har tänkt under eftermiddagen och risken är nog stor att jag INTE bloggar i morgon. Men man vet aldrig...

Och tro mig: jag hade mer än gärna bytt med dig. Portugal skulle vara så mycket läckrare än Stockholms skärgård...

tors aug. 31, 09:26:00 em  
Blogger Oswald sa...

Hmmmm.
Kanske.
Om man kunde åkt tåg dit på samma tid. ;)

tors aug. 31, 09:50:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida