31 augusti 2006

Vad händer med mina muskler?

Ytterligare en tidig morgon. Fast i dag sov jag åtminstone till typ kvart i sex. Jag låg kvar till tio över, men sen orkade jag inte ligga där längre, utan steg upp - och upptäckte att jag glömt ställa klockan. Så det var kanske tur att jag vaknade. Eller också inte. Jag känner att det kommer att bli ännu en lång dag...

Min förkylning känns för övrigt inte speciellt mycket bättre. Jobbigt. Och jag känner att jag vill komma igång med träningen igen. Jag tog mer eller mindre paus under min semester, så det är ett tag sedan jag tränade regelbundet. Och även om musklerna inte försvunnit, känns det som att de sakta håller på att förtvina.

Och eftersom min självbild liknar den som Åsiktstorpeden beskriver här, skrämmer det mig.

6 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Jag har tagit en träningspaus sedan jag gjorde lumpen för 20 år sedan, så här är det mesta förtvinat :-)

Skall jag vara ärlig så tror jag att det är väldigt många (de flesta ?) som har samma problem med självbilden som Åsiktstorpeden.

tors aug. 31, 09:22:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack, Micke. =)

Och nej, jag har ingen feber. Jag har inte heller ont i halsen. Problemet är att jag känner mig oerhört torr i halsen, och att det gör ont av den anledningen. Om det sedan ska ses som "ont i halsen" eller inte vet jag inte. Det kliar även en del i halsen.

Jag är också snuvig. Men framför allt känner jag mig svag. Fast det kan säkert [också] förklaras av att jag inte tränat på ett tag...

Jag tänker vila den här veckan ut. Nästa vecka får jag ta tag i träningen igen.

Då får jag skita i om jag dör eller inte...

tors aug. 31, 10:07:00 fm  
Blogger Fredrik sa...

Lyssna på kroppens signaler! Det är det viktigaste...
Det säger jag efter att ha sett ett hjärtstillestånd på gymet med utgången att killen faktiskt avled...
Oftast är det ju en kombination av flera anledningar och det var ju inte enbart på grund av att killen hade en infektion i kroppen som var orsaken till att han dog. Men var försiktig!

tors aug. 31, 10:46:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Men vi vet alla var du har kvar de viktigaste musklerna.

tors aug. 31, 12:40:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Kim. Kan ni inte tala om det för mig också...?

;-)

tors aug. 31, 12:53:00 em  
Blogger Oswald sa...

Hjärtstillestånd?? Och dog??
My god.
Jag som får panikångest när jag går själv på gym i vanliga fall för jag tror att jag ska falla ihop av någon anledning...
...och så finns det verkligen folk som gör det.

Nu kommer jag aldrig våga gå till ett gym samma vecka som jag ätit en Fishermans Friend, typ.

tors aug. 31, 02:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida