17 juli 2006

Ute och cyklar

Jag vet att det är ett slitet uttryck, men jag skulle ändå vilja drista mig till att utropa

Äntligen!

Ända sedan jag flyttade in till stan för 2,5 år sedan har jag varit väldigt duktig på att cykla till jobbet. I ur och skur har Aronson suttit på sin fina cykel och känt sig fri, svettats och svurit åt andra cyklister. Alla dagar - utom när snö har legat på gatorna. Då har det inte gått. Jag har tidigare berättat om vad jag tycker om Stockholms snöröjning, so don't get me started.

Men i år har det inte varit så. När snön lämnade marken kände jag bara att nej, jag vill inte. Dagarna gick och jag fortsatte att åka tunnelbana. Och det kändes bra. Men nu har jag bestämt mig för att jag måste cykla. Och i dag blev det av.

Men det var inte roligt. Det tog emot riktigt ordentligt. Jag förstår inte det. Jag som älskar att cykla!

Nåja, det är två veckor kvar innan min semester. Den tiden ska jag väl stå ut. Hoppas jag...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida