08 juli 2006

Teve under VM

Fotbolls-VM 2006 i Tyskland börjar lida mot sitt slut och jag har funderat mycket kring hur jag ska recensera sändningarna i SVT respektive TV4. Egentligen skulle jag vilja recensera samtliga inblandade, men jag orkar nog inte uppbåda tillräckligt med energi, eller tid, för det. Jag gör det därför enkelt för mig och listar Bäst och Sämst i varje kategori, oavsett kanal.

PERSONERNA

Studioreporter
Bäst
Peter Jihde (outstanding)
Sämst
Suzanne Sjögren

Studioexpertkommentator
Bäst
Hans Backe
Sämst
Anna Pohjanen

Matchkommentator
Bäst
Staffan Lindeborg
Sämst
Robert Perlskog

Expertkommentator
Bäst
Glenn Strömberg (mest överlägsna kategorin)
Sämst
Thomas Wernerson


SÄNDNINGARNA


SVT
Bäst
Årets tittarombudsman; Sladjan Osmanagic
Sämst
Dessa jävla kanalbyten!

TV4

Bäst
Sändningstiderna
Sämst
Reklamavbrotten (förstås)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida