07 juli 2006

Iskalla duschar löser det mesta

Jag läste på dn.se om varför det är så svårt att sova nu när det är så varmt. Tydligen sjunker temperaturen i kroppen när vi sover, och när det börjar närma sig morgon, stiger den igen. Men när det är så här varmt har kroppen svårt att gå ner i varv och under rem-sömnen (den sömn under vilken vi sover lättast) löper kroppens naturliga kylsystem amok och kroppen värms upp igen. Förstår jag saken rätt tror kroppen då att det är morgon, eller börjar närma sig, och så vaknar man.

Ett tips för att få sova bättre är att ta en iskall dusch innan man går och lägger sig. Så det ska jag göra nu. God natt!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ååhhh, att duscha kallt är det värsta jag vet... även när det är såhär varmt. Jag är värsta badkrukan även i duschen alltså... ;-)
God natt raring!

fre juli 07, 11:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida