06 juli 2006

Ingen kanadensare, men en ryss

I dag gick jag tiidgare från jobbet. I stället traskade jag och Göteborgskan till Frescati där vi hyrde varsin kajak. Det var första gången för mig, så man var ju lite nervös. Och killen som hyrde ut kajakerna var inte mycket till hjälp. En skolungdom som mest gillar (antar jag) sitt sommarjobb för att man då kan sola och bli brun inför brudarna. Han gav en väldigt, jag sa väldigt, kortfattad lektion i hur man kliver i och ur kajaken och sen var det dags att paddla iväg...

Men det gick bra. Varken Göteborgskan (som paddlat tidigaer och till och med fått en kurs på ca två timmar) eller jag plumsade i. Vi paddlade ganska länge och det var hur kul som helst. Lite jobbigt emellanåt, men mest kul. Och lite otäckt när svallvågorna från motorbåtar nådde oss. Och så paddlade vi förbi nakenbadet, men där var mest äldre män, det vill säga inget av intresse...

Efteråt passade jag på att stretcha lite för att inte bli alltför stel i morgon. Eller få träningsvärk. Fast ärligt talat känner jag inget speciellt i musklerna nu. Så antingen är jag vansinnigt vältränad (yeah, right) eller så var det inte så jobbigt som jag trodde. Nåja, vi får väl se i morgon.

Efter vår lilla sejour vid Brunnsviken gick vi hem till Göteborgskan och duschade och drack kalla drycker. Sedan gick vi till Populära Sibirien och käkade. Jag åt kalkon med potatissallad, och potatissalladen var frrruktansvärt god. Mmm. Och servicen är perfekt. Aronson, som av princip aldrig lämnar dricks, kunde inte motstå den vackre mannen som serverade oss, utan lät några mynt ligga kvar på bordet när vi gick.

Det lär bli mer kajakpaddlande för min del, helt klart. Och även fler besök på PS...

2 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Då var du i princip hemma hos mig och åt då. ;)
Visst är det ett grymt ställe!? Väldigt najs att ha som sin kvarterskrog.
Kommer ha grym seperationsångest när jag måste flytta i september.

fre juli 07, 10:32:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag väntar bara på att du ska ta bort den där principen... ;-)

fre juli 07, 10:41:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida