05 juli 2006

Trött redan på morgonen

När jag tränat på morgonen (passet börjar 6.30), brukar adrenalinet pumpa igång kroppen rejält och hela förmiddagen får jag jävligt mycket gjort på jobbet. Jag är snabb(are), effektiv(are) och allt känns bara så bra. Framåt eftermiddagen tar det dock slut, då mer eller mindre stupar jag och blir bara sååå trött.

Så är det inte i dag. Upplägget var detsamma: upp klockan 5.20, käka lite frukost, i med linserna, på med cykelbyxorna och så iväg till tunnelbanan för ännu ett pass. Efteråt äter jag en inköpt färdiggjord macka och sätter igång med jobbet. Och adre... nej, just det. Det är skillnaden. Jag är dödstrött redan från början. Totalt färdig. Ögonen går i kors!

Hur ska den här dagen sluta!?

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Snart blir du pigg, tror jag iallafall... Du kanske bara har lite längre startsträcka idag. ;-)

ons juli 05, 10:07:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Därför att...?

...men tack för att du tror på mig Honken!

ons juli 05, 10:17:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

Jag är djupt imponerad över att du orkar!

Själv får jag vara glad om jag orkar masa mig upp så att jag är på jobbet kl 9 (och då har vi frukost + morgonmöte, så effektivt börjar jag jobba 10 :-)

ons juli 05, 10:48:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag är morgonpigg, Rexxie. Då blir man sån...

ons juli 05, 11:00:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

I mitt fall, min käre Aronson, handlar det snarare om att jag är oföretagsam!

Jag kan mycket väl vakna vid 6-tiden, och så gör jag ingenting i några timmar i stället för att åka till jobbet.... (dessutom skulle jag inte ens komma på tanken att åka och träna, men det kan ju bero på att jag vet att jag i princip skulle vara tvärslut hela dagen efteråt)

ons juli 05, 01:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida