19 juli 2006

Surpuppan Henrik

Nej, jag har inte kommenterat det här med att Henrik Larsson slutar i landslaget. Jag är fortfarande så oerhört besviken på honom efter VM.

Inte för att han missade straffen, det kan den bäste göra (se bara på David Beckham). Inte heller för att han inte spelade särskilt bra under turneringen, även om det var en viss besvikelse.

Nej, min besvikelse ligger i att han har blivit så jävla sur! Henke har alltid varit den fotbollsspelare som jag sett upp till mest. Och visst har han väl för det mesta varit lite butter, men jag har tyckt att det varit ganska charmigt. Men nu har han gått för långt. Så jävla sur och tvär som han varit finns absolut ingen anledning för honom att vara. Har man gett sig in i den cirkus som fotboll blivit, får man faktiskt ta det onda med det goda. Och till jobbet som proffs hör att man har kontakt med media, och därigenom sina fans. Han behöver inte gilla det, men han får väl för fan anstränga sig lite. Det har han betalt för.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Han orkar väl inte längre - karln är 34 år och har sett sina bästa dagar. Nu flyttar hem för att varva ner i sin gamla klubb, vilket är stort även om det är snuskigt hur HIF försöker slå mynt av kändisfaktorn.

Jag tycker att vi kan låta Larsson vara. Han har gjort tillräckligt många hjälteinsatser vid det här laget, med en Champions Legueseger som kronan på verket.

Jag måste dock opponnera mig mot att kalla Beckham för "den bäste" straffläggaren..

ons juli 19, 08:44:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det gjorde jag inte. Vad jag menade var att han är en av de bästa. Och det menar jag. Även om, som sagt, även han har missat straffar...

För övrigt finns det ingen anledning att låta Larsson "vara". Och framför allt ingen anledning för honom att sura så jävligt.

ons juli 19, 08:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har också funderat på Henkes ständiga surhet, och att den kombineras med en extrem tråkig avmätthet verbalt sett även när han inte är sur. Enda undantaget var när det gick bra ett tag i Barcelona och han faktiskt log. Det var kul nu när Helsinborg förlorade och Henke inte uppnådde mycket. Han var surare än nånsin, men på det där speciella Henkesättet där han försöker låtsas att han inte är sur. Men jag tycker han kan få vara ifred. Sorgen över att helt i onödan ha lämnat Barcelona och nu vara tvungen att bo i hålan Helsingborg måste vara hemsk nog.

fre juli 21, 11:53:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida