18 juli 2006

Mitt första Sommar

I dag var Christopher O'Regan värd i Sommar i P1. Jag har tyvärr inte lyssnat på så många Sommar-program som jag hade tänkt i sommar, annat har kommit i vägen. Men av dem jag har lyssnat på, var detta det klart bästa.

O'Regan var rolig, intressant och fascinerande - och en riktig romantiker (hans käresta kan skatta sig väldigt lycklig). Dessutom spelade han ganska bra musik, inte att förglömma.

Jag har svårt att förstå folk som har en sådan passion för något, i O'Regans fall senare delen av 1700-talet. Och samtidigt en otrolig fascination och respekt för det. Jag skulle önska att jag också kunde ha det. I stället får jag njuta av andra människors kunskaper...

=)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"hans käresta kan skatta sig väldigt lycklig" haha.. det tänkte jag också!!.. jag vill också ligga i den där sängen han beskrev =)

tis juli 18, 10:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Den där sängen lät j-t äcklig, tennis. Men visst, jag skulle antagligen inte tveka många sekunder...

;-)

tis juli 18, 11:04:00 em  
Blogger Unknown sa...

Jag vill bara påpeka att vi medlemmar i Gustafs skål är ALLA väldigt romantiska. Även om Christopher hör till praktexemplaren. :)

ons juli 19, 10:58:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Pojkfröken who-ever-you-are (nån jag känner med andra ord!)! Visst är vi SGS:are tvättäkta romantiker men Christopher är inte medlem hos oss men ständig gäst och föredragshållare. Samt nära vän till flera. Han var nära vän till mig också tidigare men vi har glidit isär, kan man säga.

fre juli 21, 01:28:00 em  
Blogger Unknown sa...

Anonymous whoever-you-are, jag var just lite osäker på hans medlemskap. Men man får väl se honom som member by association. Eller partner in crime. Eller whatever.

fre juli 21, 09:50:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida