17 juli 2006

Är det verkligen fred vi vill ha?

Israel eller Hizbollah? Hizbollah eller Israel?

Vem har rätt och vem har fel?

Eller är det kanske Palestina? Iran? Syrien? USA? Eller kanske EU?

Har de rätt eller fel?

Jag vet inte. Och jag tycker egentligen att det är ganska ointressant. Parterna, SAMTLIGA parter, måste nu se till att få fred. Så här kan det ju inte fortsätta. Förstår de inte det?

Jag utgår från att de alla vill ha fred, att så många människor dödas, skadas eller blir hemlösa kan ju inte vara någon vettig människas önskan. Och att de bara inte förstått att freden alltid börjar hos en själv. Det är alltid bara JAG som kan bygga freden. Den kan man aldrig överlåta på någon annan.

Hur de ska göra vet jag inte. De får väl börja med att ta varandra i hand och sätta sig runt ett bord. Det är alltid en bra början.

Usch. Jag låter så jävla naiv...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida