18 juli 2006

Göran Persson kommer inte

Under Stockholm Pride anordnar RFSL en partiledardebatt. Debatten ska bland annat gälla äktenskapet och hatbrottslagstiftningen. Samtliga partiledare som har bjudits in har tackat ja - utom HSB. Han skyller på semester.

Jag tycker det är lågt av statsministern att inte komma. Jag är helt övertygad om att han tackat nej till en hel del arrangemang för att i stället ha sin - välförtjänta - semester. Men några undantag bör han göra, och det här är ett av dem. De här frågorna är nämligen viktiga, och blir ofta satta på undantag.

Jag kan inte på rak arm säga när, men jag har för mig att han tackat nej till liknande arrangemang tidigare också.

Starkt också av ledningen för RFSL att tacka nej till de erbjudanden om ersättare som kommit från HSB. Räfsan menar att är det partiledardebatt så är det. Så kan Socialdemokraterna stå där med skammen.

Läs artikeln på svd.se.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

5 tips hur man tjatar till sej ett par nya brallor:
* Ta en dusch. Renlighet är en dygd.
* Var charmig men inte påträngande.
* Ge "offret" en falsk trygghet, tex "min rumpa kommer se galant ut i era/dessa brallor".
* Rött är alltid rätt, dvs ge flickvännen/pojkvännen ett par rosor eller den söta expiditen en skinande och hungrigt leende.
* Viktigast av allt: DU ÄR OEMOTSTÅNDLIG!!

Lycka till!/ Micke

tis juli 18, 12:52:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Men desto bättre, jag hoppas att det inte går så bra för (s) i hbt-kretsar, eftersom det finns många andra partier som är bättre för oss.

tis juli 18, 02:00:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det är en ren principfråga, herr planström. Men i sak håller jag med dig...

=)

tis juli 18, 02:33:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Måste man tjata till sig nya brallor då? Det är väl bara att gå och köpa?

tis juli 18, 02:44:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men hallå, Rexxie:

Gratis är gott!

tis juli 18, 02:53:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Men hallå, Aronson:

Gratis föder krav på gentjänster :-)

Läs gärna Moral Politics av George Lakoff för en mer utförlig genomgång av den moraliska skuldbalansen...

tis juli 18, 02:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida