18 juli 2006

Hunger efter träning

Andra dagen som jag cyklar till jobbet, och plötsligt har den där hungerkänslan infunnit sig. Jag är precis jättehungrig hela tiden (i går kväll och nu på morgonen). Och det är en sån där härlig känsla där man vet att hungern beror på att kroppen arbetat.

Men varför känner jag den nu? Hela året har jag i princip varje vecka styrketränat två gånger och spunnit tre gånger. När försvann hungern? Och betyder det att min kropp vant sig vid all den träningen? Vad ska jag då göra till hösten? Träna ALLA dagar i veckan? Eller börja träna något annat?

Och om nu kroppen har vant sig: är det därför jag har gått upp i vikt i sommar? Flera kilon till och med...

4 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Med så pass mycket träning är det väl helt enkelt så att du börjar bygga muskler = gå upp i vikt.

tis juli 18, 10:52:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Visst har jag byggt upp en massa muskler. Och en del av viktökningen beror på större muskler. Men det är - tyvärr - inte hela sanningen. Även magen har vuxit.

=/

tis juli 18, 11:04:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kanske du har börjat äta mera "bara för att du tränar". Det är vanligt att tro att man kan äta vad man vill bara för att man tränar.

ons juli 19, 08:18:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jo, en del ligger det i det, Ingela. Jag har slarvat en del med mat/sötsaker de senste månaderna "jag ska ju ändå träna i morgon"...

ons juli 19, 01:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida