20 juli 2006

Riktig spelare ur funktion

Ända sedan jag började på mitt jobb, för typ tre år sedan, har jag haft problem med Real Player i datorn. Den har helt enkelt inte velat fungera som den ska. Eftersom jag bytt arbetsplats (station?) två gånger, har jag haft tre olika datorer, men ingenstans har RP velat funka.

Så slutligen fick Helpdesk skrida in och Långe killen lyckades til slut hitta vad det var för fel - det var något med min profil. Vilket jag tycker är konstigt, för min profil är ganska okej. även om hakan kunde varit något mindre slapp undertill...

Så det har funkat ganska bra några månader nu, tills förra veckan då allas dator flippade ur. Då slutade även min RP funka. På Helpdesk fixade man det dock. Trodde de. Och jag. I dag när jag skulle lyssna så var det tji. Så Helpdesk fick komma upp. Det var han den nye killen som kom. Han som är så söt. Men som har en alldeles för glänsande guldring på sitt vänstra ringfinger (såg jag i dag). Han lyckades dock fixa problemet. Vilket fick till följd att ursprungsproblemet kom tillbaka.

Så nu sitter jag här med min dator och min icke-fungerande RP. Och väntar på att han den nye som är så söt ska komma på vad han ska göra för att hjälpa mig.

Och alla andra på Helpdesk typ har semester.

Själv tvingas jag lyssna på mina kollegor dagarna i ända...

4 kommentarer:

Blogger ajja sa...

Vet du. Du har tur som ens får lyssna på musik på jobbet. *bitter*

tors juli 20, 04:15:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Jag måste ha hörlurar på, men annars så...

*räcker lång näsa*

tors juli 20, 04:33:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Jag hatar RP!!!

Om man inte kryssar ur varenda kryssruta som finns när man installerar tar det över allt (fast de har blivit bättre, förut var två kryssrutor dolda så att man fick scrolla som en galning för att hitta dem).

tors juli 20, 06:05:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag hatar också RP. Värdo och extremt fult.

fre juli 21, 10:49:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida