19 juli 2006

Oplanerad semester

Jag jobbar den här och nästa vecka, och sen får jag äntligen semester! Jag har fått frågan många gånger om vad jag ska göra på min semester, och sanningen är att jag inte vet.

Första veckan har jag tänkt ägna åt Stockholm Pride. Det är kul att gå runt på området och kolla på kommersen - och på människor. Och förstås lyssna på alla artister som uppträder.

Men sen?

Ärligt talat så vet jag inte. Jag har funderat mycket på det under sommaren. Och jag har haft många idéer och tankar: åka till Köpenhamn, hyra stuga i skärgården, åka till Berlin, London eller kanske Paris, bilsemester runt Sverige eller Europa eller något annat. Och jag kan helt enkelt inte bestämma mig: Köpenhamn är för dyrt, Berlin vill jag åka till senare i höst, London var jag ju i för inte så länge sedan, hyra bil för en långsemester blir för dyrt och stuga i skärgården känns inte aktuellt.

Så som det känns just nu kommer jag att vara kvar i Stockholm under hela min semester. Och det tycker jag egentligen är helt okej. Men för det första är det en vanlig sommarsemester för mig och det skulle vara kul om det hände något annorlunda denna gången. För det andra skulle det rent allmänt vara skönt att komma ifrån lite.

Men kanske kan jag göra lite kortare färder: hyra bil någon dag och bara åka i väg - till Norrtälje, Gävle, Gnesta eller något annat. Och kanske ta en reguljärbåttur i skärgården.

Eller ska jag ta en sista-minuten-resa till södra Europa? Men jag älskar ju den svenska sommaren! Varför ska jag då åka härifrån?

Eller turas jag om att ligga i de många vackra parker som finns i vår huvudstad. Nån dag hyr jag kanske en kajak och beger mig ut på böljan den blå.

...eller sitter på caféer och fikar och läser en god bok. Eller, om det regnar, ligger hemma i soffan och tittar på Vita Huset på teve och äter smågodis.

Tillägg
Jag kom på att det ju är EM i friidrott också. Så några dagar framför teven kan det ju bli också... =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida