21 juli 2006

Lite uppmärksamhet gör susen

I kväll är en sån där kväll när jag är rädd för att gå och lägga mig. Inte för att jag är rädd för monstren under sängen, och inte spökena i garderoben heller. Eller mardrömmar om jagande häxor, ylande vargar eller djupa klyftor att falla i. Snarare för att jag är rädd för tankarna som jag känner är på väg. Tankarna som kommer att hålla mig vaken i timmar. Eller åtminstone se till att jag sjunker ännu djupare ner i den svacka jag är i för tillfället.

...och tänk så lite som skulle behövas för att jag skulle orka svischa mig upp ur den där lilla gropen.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad är det för tankar som kommer till dig om nätterna?

lör juli 22, 09:17:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Bitterheten över att det blev som det blev...

lör juli 22, 09:22:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida