21 juli 2006

Jag borde få royalty

Jaha ja, ja. Ikea var det ja. Resan dit var gräslig. Jag tog gratisbussen, och den var packad med svettiga människor som stank. Hur kul som helst. Not.

Men Ikea är alltid Ikea. Och även om jag var där en ovanligt kort stund i dag, fick jag svar på en hel del frågar - saker som jag ska köpa senare. När jag vet lite närmare om andra saker. För det fanns också frågor jag inte fick svar på. Jag står till exempel fortfarande utan gardintyg. Och det måste jag välja först, innan jag kan köpa något annat.

Men lite köpt fick jag också: ett lakan med resårband som förhoppningsvis ska göra så att mitt ordinarie lakan håller sig på plats.

Och så blev det en lampa. En bordslampa. Inte en sån som jag hade tänkt mig - å andra sidan vet jag inte om en sådan jag hade tänkt mig ens finns i sinnevärlden, eller bara i min fantasi. Men en blev det i alla fall. En riktigt snygg en. Ikea har börjat få ganska många snygga designade saker.

Och så blev det en glass - på El-Giganten (fråga inte). Och sen hem i en nästan lika svettig buss.

Ikea - en utflykt som heter duga!

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Och dessutom på en fredag! Jag kan tänka mig att besöka IKEA måndag-torsdag förmiddag, annars får det vara.
Har också en URSNYGG (köks)lampa från nämnda varuhus.

fre juli 21, 08:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida