19 maj 2006

Läkarbesöket

Så har jag då varit på City-Akuten. En hel timme fick jag vänta, innan jag äntligen fick träffa farbror doktorn. Han började med att ställa några frågor. Därefter kände han på magen och så stoppade han in ett, sen ett annat finger i häcken på mig. Men vad fan; been there, done that. Så jag varken skrek eller njöt. När han ändå var därinne passade han på att ta med sig lite avföring ut. Han skulle kolla blodet i den. Men det fanns ingen sköterska i närheten som kunde hjälpa honom, hur mycket han än ropade på "Malin". Så han fick ta av sig sina handskar (med bajset) och gå ut och leta upp en annan sköterska och sen göra om proceduren i häcken (ett, två, ut med skiten). Så körde han provet för att kolla blodet i avföringen. Men inget där.

Så jag fick ta ett blodprov, men inget där heller.

Men han lyckades skrämma upp mig lite: för skulle min avföring bli mörkare i helgen, eller om det var blod i den, skulle jag genast och omedelbart bege mig till Akuten. Så mumlade han något om att brustet magsår inte var att leka med.

Nåja, ingenting där, ingenting här. Jag får väl bara avvakta och se om jag blir bättre.

Eller sämre...

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Och vissa tycker att jag lämnar ut mig...
;)

fre maj 19, 08:48:00 em  
Blogger Aronson sa...

He he. Jag har väl inte förstått vidden ännu... ;-)

fre maj 19, 09:16:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida