18 maj 2006

Magsjuk

I tisdags när jag kom hem från jobb och träning mådde jag inte bra; jag var väldigt lös i magen och det kom mycket. Och det luktade Urban! Aha, tänkte jag, matförgiftning; antingen wokmaten jag köpte eller det resterna av vaniljsås som jag åt tillsammans med resterna av rabarberkräm på jobbet. De var en knapp vecka gamla.

I onsdags gick jag till jobbet som vanligt, men kände mig lite matt och lite spänd i magen. På kvällen var jag återigen lös i magen och det kom mycket. Och luktade Urban.

I morse likadant: lös, mycket, Urban. Men eftesom jag hade ett viktigt möte på förmiddagen gick jag ändå till jobbet. Men jag kände ju hur det gick runt i magen, så jag förstod vad klockan var slagen: hemgång och ingen matförgiftning. Så efter mötet gick jag hem - efter diverse inklöp.

Så nu sitter jag här med formfranska, blåbärskräm och vaniljglass. Fast ingen nyponsoppa - det trodde jag att jag hade hemma. Tji fick jag.

Och hur kul är det på en skala att vara sjuk? Bläääääääääääh!

Men jag ska kolla på Askungen som jag lånat av en tjej på jobbet. Och kanske nån dålig serie på teve. Och så kanske sova. Men främst: få en mage som är fit for fight igen!

Men synd alltså: jag skulle gått till Mården i kväll för att dricka drinkar. Men det får väl bli en annan gång...

3 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Stackars dig! Krya på dig!

tors maj 18, 02:44:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack Rexxie!

tors maj 18, 03:38:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja krya på dig! Hoppas att du snart känner dig bättre... Bra att du köpte glass! Jag har precis gjort det samma ;-)

tors maj 18, 04:52:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida