16 maj 2006

Undersökt

Jag har precis varit på Previa och gjort en hälsoprofil. En hälsoprofil är en läkarundersökning light. Eller snarare jättelight. De kollar blodsocker, kolesterol, blodtryck, lungkapacitet, längd och vikt. Och så får man fylla i en blankett om sitt hälsotillsånd som man diskuterar med sköterskan. Inte tillräckligt tycker jag, men jobbar man statligt får man räkna med budgetvarianten.

Jag frågade sköterskan var man kan få en "riktig" undersökning gjord, och hon hänvisade till en privatläkarmottagning i samma hus. Jag gick förbi där för att höra om priser: 2 200 jävla kronor ville de ha. Helt sjukt dyrt! Får kolla runt om det finns något billigare någonstans...

...för det skulle vara skönt att få göra en totalrenoveringsundersökning. =)

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

usch och fy vad dyrt...
undrar om det är värt det?
=)

tis maj 16, 10:16:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Va!!! 2200 kr, det verkar ju itne klokt. Ååhhh...jag känner igen de där statliga budget-hälsokontrollerna... :-)

tis maj 16, 10:46:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Gör som jag! Bli försöksperson för läkemdel. Då får man en undersökning som är supersize me-extra-allt-deluxe. Gratis. Och passerar du den får du pröjs för att vara med i studien. Bara en sån sak.

tis maj 16, 11:06:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

...och jobbar man åt Stenbeck så har man tillgång till företagshälsovård som inte ens gör hälsoundersökningar!

Klaga inte!

tis maj 16, 11:24:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag har anmält mig till AstraZenica, Micke, men har ännu inte fått tillfälle att göra något. Vet du något annat ställe man kan anmäla sig till?

Rexxie: det finns bara sååå många anledningar till att INTE jobba åt Stenbeck... =)

tis maj 16, 11:37:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

Man får ta vad man får!

Är man en gammal avdankad Rexxie så är inte karriärmöjligheterna så lysande, så jag får väl vara glad så länge Stenbeck står ut...

tis maj 16, 12:32:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Å, du som är i så fint skick behöver knappast några undersökningar. Men all läkarvård suger fett. Måste blogga om det nästa gång jag är sur.

tis maj 16, 01:00:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men Kimman älskling, jag trodde bara det var plastikkirurger som suger fett... ;-)

tis maj 16, 02:47:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Aha, är det därför du är så slank och fin...
;)

tis maj 16, 08:40:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Kim. Precis.

Hrmm...

tis maj 16, 08:42:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida