14 maj 2006

Meningsfull resa

Jag har varit inne i city och gjort av med pengar. Bland annat blev jag så vansinnigt sugen på alkohol, så jag var tvungen att gå och käka och dricka ett glas vitt vin. Mmm, gott var det.

På vägen hem träffade jag en kvinna från jobbet. Jag berättade om min helg och att jag hade lite problem med att hitta några snygga gardiner. Men, tyckte hon, köp ett tyg så syr jag ett par till dig. Vad? Vad ger ni mig för det? En räddande ängel så där på söndageftermiddagen. Eftersom jag inte ska ha någon komplicerad modell, tyckte hon att det var helt okej. Och jag som var tveksam till om jag över huvud taget skulle bege mig in till city. Det finns verkligen en mening med allt som sker... =)

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bara du inte går o blir religiös av denna "gardinuppenbarelse"... ;

sön maj 14, 09:35:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ingen fara, Jonaz. Min religiositet sitter inte i ett par gardiner... ;-)

sön maj 14, 09:55:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nej nej nej Aronson! Inte åt gardinerna då, det var roligt. Och bra att middagen var god. Men det finns inte alls en mening med allt som sker. Det är farligt nära tanken att "allt är bestämt i förväg".

Tillvaron på det stora hela taget är meningslös - det är det som är det vackra med den :-)

sön maj 14, 10:41:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men Micke, är du så pessimistisk?

Själv är jag kluven; å ena sidan tror jag att människan har ett eget val, å andra sidan tror jag att allt är förutbestämt. Jag vet inte riktigt, antagligen en kombination...

sön maj 14, 10:52:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har en sjukt positiv inställning till livet i allmänhet, men jag är också pragmatiker när det gäller "öde", "tur" och andra relativa begrepp som används av oss människor för att få sammanhang och förklara fenomen som inte kan förklaras på andra sätt. Det fanns en rätt bra artikel om det nyligen i Forskning och Framsteg.

Det här är en intressant diskussion.
Ingen som har trott på att allt varit förutbestämt har ännu kunnat säga varför de då inte bara lutar sig tillbaka och inte gör något alls. För allt är ju förutbestämt, och om det nu är förutbestämt så kan man ju inte ändra på det. Då är det lika bra att bara skita i't.

Sen kan man ju fråga sig vem som bestämmer det. Som sagt, intressant diskussion på gränsen till teologi.

mån maj 15, 09:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

ons maj 17, 05:37:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

mån maj 29, 01:19:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida