05 maj 2006

I depressionens spår

Jag är på ett väldigt känslosamt humör i dag. Minsta grej gör att jag får rejält med tårar i ögonen. Jag vill bara krama och hålla om. Trösta Knyttet, skratta och gråta med vem helst som behöver.

...men jag vet: det är min vårdepression som härjar som värst. Jag kan vara riktigt manisk när jag är deppig, åt alla håll och kanter. Det finns inget som heter lagom, utan alla känslor: lycka, rädsla, sorg, glädje etc förstoras till omåttliga proportioner. Och ena dagen är jag ledsen för att nästa vara toppenglad. Nästa igen är jag sorgsen och nästa känslosam som typ i dag...

Och inget kan jag göra åt det, utan bara leva ut...

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Förstår vad du menar... fast jag blir mer "panisk" än manisk. Trött trött trött less less less värdo värdo värdo gråt gråt gråt...

Fast det kan ju bero på att jag knappt sovit nåt den här veckan och jobbat som ett djur.

Men det hjälper faktiskt att solen skiner, även om den inte skiner på mig.. (Men lyckas störa min bildskärm så färgerna blir åt h-e i alla fall!)

fre maj 05, 03:44:00 em  
Anonymous Anonym sa...

När man är sådär touchy-feely så har man lågt Hallmark-index. Händer mig jämnt. När mitt Hallmark-index är som lägst kan jag fan bli tårögd av typ ... bumbibjörnarna.

fre maj 05, 03:46:00 em  
Blogger Aronson sa...

He he, Micke. Kanske skulle jag åka hem och kolla Hallmark hela kvällen.

...i stället ska jag ut med en tjejkompis och dricka drinkar. Suck... ;-)

fre maj 05, 03:53:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Precis vad jag undrade - om det var Hallmark eller Hallmark som var lågt...

;-)

fre maj 05, 03:58:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Tell me about it. Så där var hela mitt förra år. Det var då jag blev en pillerknaprare. Och det är därför jag är så svettig (om det är någon som undrar).
;-)

fre maj 05, 04:23:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag vet...är likadan själv .

fre maj 05, 08:57:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag blev ju tvungen att förklara hallmarkindex

:-)

lör maj 06, 11:32:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida